Høy på kundeservice

Iselin, Ingrid, Espen, Therese og Cathrine er blant dem du møter på om du kontakter brikkeutstederen med landets kanskje raskeste responstid.

Har du behov for å slå på tråden til SkyttelPASS, vil du normalt få svar innen få sekunder. I visse perioder, som når fakturaer sendes ut, kan det bli litt lengre responstid.


Det byr derimot sjelden på problemer, forteller de fem kundekonsulentene.


Få som klager

– Kundene som tar kontakt med oss i den månedlige faktureringsperioden vil gjerne ha mer detaljert informasjon om spesifikke bompasseringer og ferjereiser, og det ordner vi enkelt. Det er ikke mange direkte klager, men mer forklaringer som etterspørres. I slike perioder kan det være litt ventetid, men det er overkommelig, sier Espen.


Espen har jobbet som kundekonsulent hos SkyttelPASS helt siden bombrikken ble lansert våren 2021, og stortrives på avdelingen som har et eneste mål: å forbedre opplevelsen og øke tilfredsheten til kunden som tar kontakt, enten det er via e-post eller telefon.


Sinte kunder er sjeldne

Kundekonsulentene forteller at de fokuserer mye på at kunden skal møtes med ro og hjelpsomhet, og at de fleste samtaler er veldig hyggelige.


– Mange av henvendelsene handler om hvordan avtaler fungerer. Det er sjelden vi har sinte kunder på telefonen, sier Ingrid.


Men det kan skje av og til.


– Om vi har en hissig kunde opptrer vi alltid rolig og løsningsorientert, og roen er faktisk behagelig smittsom, smiler kollega Iselin.


Ringer feil

Cathrine og Therese forteller at det fra tid til annen hender at kunder hos konkurrentene Fremtind og Flyt ringer feil og havner hos SkyttelPASS.


At det ringes feil, er ganske enkelt å forklare. Alle brikkeutstedere i Norge benytter AutoPASS sin teknologi. Søker man ordet «AutoPASS» dukker dermed de ulike utstederne opp på skjermen.


– Da hjelper vi dem som ringer ved å gi riktig nummer til utstederen de har brikke hos, sier Cathrine og Therese.


Finner løsninger

Felles for de fem medarbeiderne er at en god dag på jobben handler om å hjelpe og å finne løsninger på de ulike utfordringene til kundene.


– Flere av henvendelsene dreier seg om enkle ting som bytte av kjøretøy på avtalen og å registrere brikken på det nye kjøretøyet, sier Cathrine, som i likhet med kollegaene opplever jobben som både innholdsrik og spennende.


– Det er sikkert jobber i denne bransjen som har mer action, men det er ikke nødvendigvis positivt, humrer Espen.


kundeservice-2-0-2048x1365.jpg

TRIVES PÅ JOBBEN: V-h: Iselin, Ingrid, Espen, Therese og Cathrine trives godt i arbeidet som kundekonsulenter hos SkyttelPASS. En liten pause i hagen på taket bidrar litt ekstra til velvære på jobben. Foto: SkyttelPASS

Relaterte artikkler

Ber om bombrikke-svar fra statsråden

SkyttelPASS har sendt brev til samferdselsminister Jon-Ivar Nygård om "bombrikke-sjokket" etter at AutoSync varslet en dobling av brikkeleien, og at endringen skjer gjennom passivt samtykke.

Arbeids- og inkluderingsministeren på besøk hos SkyttelPASS

– Jeg tror dere har en helt riktig forretningsstrategi som inviterer medarbeiderne til å være med å utvikle virksomheten, sier arbeids- og inkluderingsminister Tonje Brenna, som denne uken har vært innom oss i Solheimsviken i Bergen.

Fire år med SkyttelPASS-brikken – en feiring av smartere kjøring!

I april har SkyttelPASS-brikken feiret fire aktive år på norske og skandinaviske veier. På kort tid har den smekre lille bombrikken blitt en trofast følgesvenn for tusenvis av bilister og yrkessjåfører som ønsker seg enkel, trygg og oversiktlig håndtering av bompenger og ferjereiser – pluss litt mer. Fra Kristiansand til Kirkenes, hav til hei og ferje til fjellovergang – vi er med deg hele veien. Bli med oss på en liten reise om hvorfor flere velger bombrikke fra SkyttelPASS i frontruten.

Skyttel med stjernesigneringer

Skyttel-sjefen Vidar Raa er superfornøyd med sine to nye lederansettelser, Anette Brurås og Trygve Oma. 

– Må gi motvekt til krefter som kan velte likestillinger i arbeidslivet

Den 8. mars setter Skyttel og SkyttelPASS ikke bare søkelys på likestilling for kvinner på arbeidsplassen. Selskapene jobber nemlig målrettet for at likestilling skal gjelde alle områder av sine ansattes arbeidsliv, og mener dette er spesielt viktig i en verden der flere land og virksomheter i dag ser en tilbakegang.

Viking TIF gjør helomvending og nærmer seg eliteserien!

På denne tiden i fjor kjempet herrelaget i håndball for å unngå nedrykk. Lørdag 14. desember spiller Viking TIF igjen et av lagets viktigste kamper – men denne gangen på stikk motsatt ende av skalaen.

Her er de nye takstene og bomstasjonene for 2025

Det kommende året ser det ikke ut til å skje så mye i landets bompengeprosjekter som det gjorde i 2024. Vi ser derimot fortsatt prisøkninger flere steder, og noen flere bomstasjoner.

Slik fungerer timesregelen der du bor

Timesregel for AutoPASS-bompasseringer gjelder ikke likt overalt. SkyttelPASS har derfor undersøkt hvordan regelen fungerer i de forskjellige bompengeprosjektene hos landets fem bompengeselskaper. Her kan du lese mer om hvor – og når – timesregelen virker der du kjører.

SkyttelPASS fem år – en utfordrende og spennende reise, med kurs mot Italia!

SkyttelPASS fem år – en utfordrende og spennende reise, med kurs mot Italia! Av Vidar Raa, administrerende direktør i SkyttelPASS.