Oslo-etat: – Helt klar forbedring med SkyttelPASS-avtale
Da Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo Kommune opprettet skreddersydd bombrikkeavtale med SkyttelPASS, ble effektiv fakturasplitting særlig verdsatt.

Med 150 kjøretøy og flere avdelinger med ulike regnskap, var administreringen av bompengetransaksjoner mer tidkrevende enn ønsket for den travle Oslo-etaten. At SkyttelPASS tilbyr splitting av fakturaer, ble dermed en hovedfaktor i etaten sitt valg av ny brikkeutsteder.
– Det er unødvendig ressurskrevende om vi skal bruke tid på fakturasplitting. Den splitten vi mottar fra SkyttelPASS er viktig for oss, og helt klart en forbedring sammenlignet med den forrige brikke-utstederen vi benyttet, sier seksjonsleder i Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo Kommune, Tone Stokstad Haarr.
Smidig overgang
Stokstad Haarr er ansvarlig for kvalitet, anskaffelser og driftsstøtte i innsamlingsavdelingen i etaten, som har evaluert brikkeanbudet som tidligere i år ble tildelt SkyttelPASS.
– Den nye bombrikkeavtalen fungerer veldig godt. SkyttelPASS har bidratt til at overgangen til nye bombrikker har fungert på en god måte, og har vært på tilbudssiden for at overgangen skulle bli så god som mulig, sier Stokstad Haarr.
Raskere enn før
Seksjonslederen trekker spesielt fram at splitting av fakturaer har gjort arbeidet mer oversiktlig og effektivt.
– Dette betyr at kostnadene knyttet til bompenger blir adressert til riktige kostnadssteder i etaten. Vi ønsker å bruke minst mulig tid på slik administrasjon, og det har vi oppnådd med avtalen vi har med SkyttelPASS. Tilbakemeldingene fra avdelingene våre er at dette arbeidet går raskere enn før, sier seksjonslederen.
Hun understreker at mindre «hiccups» som har oppstått underveis ikke kan tilskrives SkyttelPASS.
Slank brikke
I anbudskonkurransen oppnådde SkyttelPASS 10 poeng av 10 mulige poeng. I anbudet var selve designet på brikken ikke en del av kriteriene, men brikkens utseende er allikevel blitt lagt merke til.
– Estetikk er ikke noe vi har vektlagt i anbudet, men vi registrerer at brikken er slankere og mindre, smiler hun.
Relaterte artikkler

Skal ha 15.000 bombrikker hos SkyttelPASS
I snart tre år har Autoplan vært storkunde hos brikkeutstederen SkyttelPASS. Nå øker de antallet SkyttelPASS-brikker fra 5000 til 15.000. – Vi er svært fornøyde med vår skreddersydde avtale hos SkyttelPASS, sier Cato Viken, som er drift- og innkjøpssjef hos Autoplan.

Tracksys: – Med SkyttelPASS kan vi gi våre flåtekunder helt nøyaktige bompenge- og fergedata
Flere av tjenestene i administrasjonsløsningen for flåtestyring som Tracksys tilbyr sine kunder, er lovpålagt for kunden å ha. Derfor er rask og korrekt levering av data om kundens bompasseringer og fergereiser også svært viktig.

Er du bilutleier eller verksted? Spar utgifter på bompenger og ferjereiser med ny løsning fa SkyttelPASS + CarBuddii.
Mange bilutleiere og verksteder ender opp med å betale for sine kunders bompenger og ferjereiser. Med AutoPASS-godkjent bombrikke fra SkyttelPASS og integrasjon fra CarBuddii sin løsning for håndtering av leiebiler, kan du nå føre kostnadene direkte på din kunde sitt oppgjør.

SkyttelPASS leverer brikker til utenlandske vogntog ved grensen
SkyttelPASS har fått i oppdrag av Statens vegvesen å forsyne utenlandske lastebiler som ankommer Norges grenseoverganger med bombrikker. Avtalen gjelder i inntil åtte år, og omfatter kjøretøyer over 3,5 tonn.

Oslo-etat: – En veldig god fakturaløsning fra SkyttelPASS
I et drøyt halvår har Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo Kommune passert bomstasjoner i hovedstaden med brikker fra SkyttelPASS. Etaten gir fakturaløsningen gode tilbakemeldinger.

Nor-log inkluderer hele bilparken i skreddersydd SkyttelPASS-avtale
Transportkonsernet Nor-log har i dag mer enn 500 kjøretøyer med bombrikke fra SkyttelPASS. I utgangspunktet omfattet avtalen 140 kjøretøyer.

Enklere og raskere bokføring av bompenger med Visma-integrasjon
Bruker ditt firma mye tid på manuell bokføring av bompenger? Den tiden kan du spare deg fremover!

