Dette fastslår en uavhengig undersøkelse utført av Norsk Kundebarometer.
SkyttelPASS ligger over landsgjennomsnittet for kundelojalitet, og oppnår en score på 82,5 av 100 mulige poeng. Finn.no kan skilte med høyest kundelojalitet, med en score på 96 poeng.
– Finn.no er ingen målestokk
Antallet jevnbyrdige konkurrenter på brikkemarkedet gjør derimot at det skal jobbes hardt for å holde på kundene i en bedrift som SkyttelPASS.
– Vi kan ikke bruke Finn.no som målestokk, fordi våre kunder har valgfrihet og kan derfor bytte utsteder når som helst. Dette betyr at vi må fortsette å jobbe kontinuerlig for å holde på kundene slik at de blir både tilfredse og lojale med oss som leverandør, sier teamleder på kundesenteret, Nina Haugen.
Vektlegger gode løsninger for kunden
SkyttelPASS ble etablert i 2021, og la tidlig vekt på enkle og effektive løsninger for sine brikkekunder.
Teamlederen opplever at det er flere grunner til at folk velger SkyttelPASS.
– På Min Side er det enkelt for kunden å finne all informasjon om sine passeringer og fakturaer, og å endre informasjon om avtale og kjøretøy. I tillegg er vårt kundesenter rustet til å svare raskt på henvendelser per telefon og e-post, sier hun.
– Og så er det andre fordeler, som skreddersydde bedriftsavtaler som gir store reduksjoner i tiden en bedrift må bruke på administrasjon av passeringer.
I tillegg har SkyttelPASS designet en brikke med ambisjon om å tilby den mest estetiske bompengebrikken i Norge.
– Skal man først henge noe i vinduet, må det se fint ut. Vi får flere gode tilbakemeldinger på brikke-designet.
Bestill bombrikke fra SkyttelPASS her.
Aldersgrupper og lojalitet
I aldersgruppen 31-50 oppnår SkyttelPASS en lojalitetsscore på hele 90 poeng. I aldersgruppen 51-65 oppnår lojaliteten 69 poeng.
– Denne variasjonen kan vi ikke forklare, men vi vil jobbe videre med å øke lojaliteten også i aldersgruppene hvor den er lavest.
Norsk Kundebarometer definerer lojalitet på 80 poeng eller bedre som «virkelig lojale kunder».
– Klart vi er fornøyde med at vi som et ungt selskap har så mange lojale kunder. Likevel er det alltid forbedringer å strekke seg etter, smiler Haugen.