Min Side
Hvordan logger jeg på Min Side?
Du logger deg enkelt inn på Min Side på skyttelpass.no ved å taste inn ditt mobilnummer og passordet du laget ved oppretting av SkyttelPASS-avtale.
Dersom du har glemt ditt passord kan du trykke på «glemt passord» for å få tilsendt nytt.
Ditt kundenummer finner du i e-posten du mottok da du opprettet avtalen, og på tilsendt faktura.
Hvor finner jeg oversikt over faktura- og betalingsopplysninger?
Du finner all din informasjon om fakturaer og betalingsopplysninger på Min Side. Ved å velge «Faktura» i sidemenyen får du opp en oversikt over dine fakturaer. Velg deretter aktuell faktura, og så «Detaljer». Du vil da kunne se din betalingsinformasjon, inkludert beløp, KID og kontonummer.
Hvorfor finner jeg ikke mine ferjereiser eller bompasseringer?
Ferjereiser
Det kan være flere grunner til at du ikke finner dine ferjereiser på din SkyttelPASS-avtale.
Dersom du har tilleggsavtaler for ferjer, vil alle dine ferjereiser som belastes ved bruk av SkyttelPASS-brikken avregnes den aktuelle tilleggsavtalen.
Dersom du kun har SkyttelPASS-avtale, vil dine ferjereiser med SkyttelPASS-brikken avregnes din SkyttelPASS-avtale. Om avtalen din ikke er gyldig på reisetidspunktet, vil ferjeoperatøren sende fullprisfaktura for ferjereiser til registrert kjøretøyeier i Kjøretøyregisteret.
Bompasseringer
Dersom avtalen ikke er gyldig når du passerer en bomstasjon/bomring, vil bompengeselskap sende fullprisfaktura for passering til registrert kjøretøyeier i Kjøretøyregisteret.
Hvordan endrer jeg personalia?
Logg in på Min Side og velg «Personalia» i sidemenyen. Her kan du endre adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Det er ikke mulig å endre navn på avtaleeier. Unntak er ved innsendelse av kopi av skifte-/uskifteattest som viser at gjenlevende partner/arvinger overtar boet.
NB: Endringer du gjør i SkyttelPASS-avtalen oppdaterer seg ikke automatisk i eventuelle tilleggsavtaler.
Hvordan endrer jeg kjøretøyinformasjon?
Logg inn på Min Side og velg «Kjøretøy» i sidemenyen. Velg deretter «endre» og så «endre kjøretøy». Legg inn det nye kjøretøyets registreringsnummer og landskode, og trykk «oppdater».
Dersom du vil legge til et kjøretøy som allerede er registrert på en annen SkyttelPASS-avtale, må kjøretøyet fjernes fra den andre SkyttelPASS-avtalen før du kan legge det til i din SkyttelPASS-avtale.
Hvordan endrer jeg informasjon om betalingskort?
Logg inn på Min Side og velg «Generell informasjon» i sidemenyen. Velg deretter «Kredittkortinformasjon» og så «Legg inn nytt kort». Du vil da sendes videre til Netaxept for å registrere ny kortinformasjon. Legg inn ny kortinformasjon, og trykk «registrer». Du vil deretter bli bedt om å godkjenne med din BankID.
Hvordan avslutter jeg min avtale?
Man kan ikke avslutte avtalen inne på Min Side. Ønsker du å avslutte din SkyttelPASS-avtale sender du oss en skriftlig oppsigelse med ditt navn og kundenummer til post@skyttelpass.no. Du kan også benytte vårt kontaktskjema.
Dersom det haster med å ikke betale bompenger eller ferjereiser for et kjøretøy via din SkyttelPASS-avtale, kan du først fjerne kjøretøyet fra avtalen slik at bilnummeret og brikkenummeret blir inaktivt på avtalen innen cirka 30 minutter. Deretter kan du ta kontakt med oss for å avslutte avtalen helt.
NB: Ved fjerning av kjøretøy fra avtalen, eller avslutning av avtalen, blir brikken/brikkene inaktive, og vil ikke lenger fungere i tilleggsavtaler.
Du kan ta vare på brikken til senere bruk, eller resirkulere den som EE-avfall.