SkyttelPASS-brikken

Hva er SkyttelPASS-brikken?

SkyttelPASS brikken er en AutoPASS-godkjent bombrikke som benyttes til elektronisk betaling av bompasseringer og ferjereiser.


Enten man er privat eller bedrift kan man ha et ubegrenset antall kjøretøyer på sin avtale.


Med SkyttelPASS-brikke tilfredsstiller du krav om brikke i tunge kjøretøy i Norge.


Til bedrifter med et større antall kjøretøyer å administrere, tilbyr vi skreddersydde løsninger. Ønsker du skreddersydd avtale til bedrift eller etat, kan du kontakte oss i dag på storkunde@skyttelpass.no.


SkyttelPASS-brikken er EETS godkjent og ISO 9001 sertifisert.

Hvor kan jeg benytte SkyttelPASS-brikken?

  • På alle veier, broer og tunneler i Norge som har AutoPASS-bomstasjoner
  • alle ferjer i Norge med AutoPASS-brikke som betalingsløsning
  • På ferjesambandet Torghatten Sør mellom Moss-Horten
  • På Øresundsforbindelsen mellom Malmö og København
  • På Storebæltsforbindelsen på Sjælland i Danmark
  • ForSea AB (Helsingør-Helsingborg)
  • Molslinjen: Odden-Aarhus
  • Molslinjen: Odden-Ebeltoft

På hvilke ferjer kan jeg benytte SkyttelPASS-brikken?

SkyttelPASS-brikken kan benyttes som betalingsmetode på nesten alle ferjer i Norge:

Må brikken være i kjøretøyet?

Brikken skal monteres korrekt i kjøretøyet så snart som mulig etter at den er mottatt, ettersom brikkeregistrerte passeringer er effektive og dermed en hovedårsak til at det er mulig å gi bilister AutoPASS-rabatter.

Hva koster en SkyttelPASS-brikke?

En brikke har en engangssum på 200 kroner, og kan gjenbrukes.

Hvor finner jeg SkyttelPASS-brikkenummeret mitt?

Du finner brikkenummeret på øverste langside av brikken, samt i informasjon om kjøretøyet på Min Side.


Brikkenummeret starter med 9578 – – –

Hvordan kan jeg vite om batteriet er tomt / brikken ikke fungerer?

Den raskeste måten å finne ut om batteriet i bombrikken din fungerer, er ved å logge inn på Min Side.


Under «Passeringer» haker du av på «Kun bildepasseringer», og vil da kunne se hvilke passeringer som er lest via bilde av nummerskiltet i stedet for via elektronisk registrering av brikken.

Dersom du kun har bildepasseringer betyr dette at batteriet er tomt, eller at brikken av en annen årsak ikke fungerer. Det kan også hende at en bomstasjon ikke har fungert som den skal.


Andre grunner til at man kun har bildepasseringer kan være at brikken ikke er korrekt montert i frontruten, eller at brikken ikke er i kjøretøyet i det hele tatt. Det kan være greit å dobbeltsjekke.


Vårt kundesenter kan sjekke om det er mottatt meldinger i transaksjoner fra bomstasjoner om at signalet fra batteriet er svakt eller borte, og vil da også kunne varsle kunden når vi mistenker at en brikke må byttes.


Ved spørsmål, ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 55300010 eller post@skyttelpass.no


Kan brikken gjenbrukes eller gjenvinnes?

Brikken kan gjenbrukes ved å registrer den på et nytt kjøretøy i avtalen din. Dette kan du endre på Min Side under «Kjøretøy».


Brikker du ikke lenger ønsker å benytte skal sorteres som elektronisk-avfall.

SkyttelPASS-brikken | Spørsmål og svar | SkyttelPASS